«Φρένο» έχει μπει στα αναπτυξιακά έργα στην Ελλάδα παρά την εντυπωσιακή
«εκκίνηση» τους πρώτους 7 μήνες του 2013, με περίπου 66 μεγάλα έργα να
έχουν «εμπόδια» τα οποία τα δεν επιτρέπουν να ολοκληρωθούν,εξαιτίας της
απουσίας ρευστότητας, αλλά και του «μαχαιριού» στον προϋπολογισμό
επενδύσεων, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως «μαξιλαράκι» για την
δημοσιονομική προσαρμογή.
Παρά τα ένσημα που έλαβε η Ελλάδα για την επιτάχυνση απορρόφησης κονδυλίων μέσα στο 2013, αρκετά αναπτυξιακά έργα έχουν «κολλήσει» λόγω της δαιδαλώδους γραφειοκρατίας που χαρακτηρίζει την ελληνική Δημόσια Διοίκηση επισημαίνει το capital, το οποίο σε δημοσίευμα του αναφέρεται σε μερικούς «κλασσικούς λόγους» κωλυσιεργίας όπως οι συμβάσεις για τους αυτοκινητόδρομους που περιμένουν ακόμη επικύρωση από τις κοινοτικές διευθύνσεις, έργα με λάθος χάραξη (προ κρίσης) που πλέον είναι «εκτός» εποχής, καθυστερήσεις αρμόδιων υπουργείων και αρμόδιων φορέων, τεράστιες γραφειοκρατικές διαδικασίες που είτε δεν έχουν λυθεί είτε τώρα δημιουργήθηκαν (π.χ. για έργα που γίνονται από φορείς της γενικής κυβέρνησης πρέπει οι δαπάνες να περνούν όλο το στάδιο δημοσιονομικού ελέγχου που σε κάποιες περιπτώσεις υπουργείων χρειάζεται, λόγω γραφειοκρατίας μήνες) αλλά και η διαθεσιμότητα και ο φόβος νομικών ευθυνών κατά την παραλαβή έργων προκατόχων, ειδικά στους ΟΤΑ.
Μερικά από τα έργα για τα οποία έχει ανάψει «πορτοκαλί» ή «κόκκινο» φως:
iefimerida.gr
Παρά τα ένσημα που έλαβε η Ελλάδα για την επιτάχυνση απορρόφησης κονδυλίων μέσα στο 2013, αρκετά αναπτυξιακά έργα έχουν «κολλήσει» λόγω της δαιδαλώδους γραφειοκρατίας που χαρακτηρίζει την ελληνική Δημόσια Διοίκηση επισημαίνει το capital, το οποίο σε δημοσίευμα του αναφέρεται σε μερικούς «κλασσικούς λόγους» κωλυσιεργίας όπως οι συμβάσεις για τους αυτοκινητόδρομους που περιμένουν ακόμη επικύρωση από τις κοινοτικές διευθύνσεις, έργα με λάθος χάραξη (προ κρίσης) που πλέον είναι «εκτός» εποχής, καθυστερήσεις αρμόδιων υπουργείων και αρμόδιων φορέων, τεράστιες γραφειοκρατικές διαδικασίες που είτε δεν έχουν λυθεί είτε τώρα δημιουργήθηκαν (π.χ. για έργα που γίνονται από φορείς της γενικής κυβέρνησης πρέπει οι δαπάνες να περνούν όλο το στάδιο δημοσιονομικού ελέγχου που σε κάποιες περιπτώσεις υπουργείων χρειάζεται, λόγω γραφειοκρατίας μήνες) αλλά και η διαθεσιμότητα και ο φόβος νομικών ευθυνών κατά την παραλαβή έργων προκατόχων, ειδικά στους ΟΤΑ.
Μερικά από τα έργα για τα οποία έχει ανάψει «πορτοκαλί» ή «κόκκινο» φως:
- «Πορτοκαλί» φως έχει ανάψει στα ταμεία του ΕΤΕΑΝ και του Jeremie, καθώς αν και φαίνεται να έχουν απορροφηθεί 790 εκατ. ευρώ, στην πραγματικότητα ως απορρόφηση νοείται η υπογραφή σύμβασης με κάθε τράπεζα, ενώ εάν παρέλθει τριετία χωρίς να δαπανηθεί μέρος του πόσου ως δάνειο ή ως εγγύηση, τότε το ποσό θα πρέπει να επιστραφεί στην Ευρωπαϊκή Ενωση
- Σε...αναμονή, είναι και η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού (Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα), στην οποία η απορρόφηση καταγράφεται στο 108% για το «συγχρηματοδοτούμενο» σκέλος της ύψους 551,8 εκατ. ευρώ επί συνόλου 1,497 δισ. ευρώ. Στα ίδια περίπου επίπεδα βρίσκεται και η κατασκευή της Ιόνιας Οδού, η οποία δείχνει απορρόφηση 193%.
- «Στοπ» τουλάχιστον προσωρινά έχει μπει και στις επενδύσεις Διαχείρισης Υγρών Αποβλήτων σε 120 μικρούς οικισμούς, με προϋπολογισμό 1,05 δισ. ευρώ και απορροφήσεις ύψους 18%.
- Στο «πορτοκαλί» είναι και το Πρόγραμμα Εξοικονόμηση κατ΄ οίκον, η επιδότηση Μεταποίησης στις νέες συνθήκες που τρέχει χρόνια, το ψηφιακό σχολείο, πολλά σιδηροδρομικά έργα, μετρό, έργα περιβάλλοντος και ψηφιακές ενισχύσεις στο λιανεμπόριο.
- «Κόκκινο» παραμένει,μεταξύ άλλων, το Κτηματολόγιο, το Εθνικό Ληξιαρχείο, το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο (OAΣA), ενώ «πορτοκαλί» είναι η Ανάπτυξη Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησής, κοινωνικής οικονομίας, και δράσεις προστασίας δασών από πυρκαγιές...
iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου