Μπορεί η φετινή χρονιά να ήταν δύσκολη για τους οινοπαραγωγούς, κάτι που οφείλεται στις μη ευνοϊκές καιρικές συνθήκες, παρ’ όλα αυτά το καλό ελληνικό κρασί κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στην εγχώρια αλλά και στην ξένη αγορά.
Οι έντονες βροχοπτώσεις κατά τη διάρκεια του Ιουνίου και Ιουλίου και η πτώση χαλαζιού σε πολλές περιοχές, σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη μέση ημερήσια θερμοκρασία κατά τη διάρκεια της φετινής καλλιεργητικής περιόδου, σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές ήταν αιτίες που δημιούργησαν ιδιαιτερότητες και δυσκολίες στη φετινή σοδειά και στην παραγωγή του κρασιού.
Οπως έχει δηλώσει πρόσφατα στον «Α» ο πρόεδρος της «Οίνοι Βορείου Ελλάδος» και οινοπαραγωγός, Στέλιος Κεχρής, «οι έντονες βροχοπτώσεις στο τέλος της άνοιξης και στην αρχή του καλοκαιριού συνέβαλαν στην ανάπτυξη του ωιδίου και του περονόσπορου τόσο στο φύλλωμα όσο και στα σταφύλια ενώ η πτώση χαλαζιού σε αρκετές περιοχές, όπως η Γουμένισσα, η Καβάλα, η Νάουσα, η Ηπειρος, δημιούργησε ζημιές στον παραγωγό, από πλευράς ποσότητας, μειώνοντας έτσι τη φετινή παραγωγή».
Το συμπέρασμα είναι ότι, σύμφωνα με τις παραπάνω καιρικές συνθήκες, από το φετινό τρύγο θα έχουμε ποιοτικά λευκά κρασιά με χαμηλότερο βαθμό και υψηλότερες οξύτητες και ερυθρά με ικανοποιητικό «σώμα» και καλό χρώμα.
Οι εξαγωγές
Το ελληνικό κρασί χρόνο με το χρόνο κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στις αγορές του εξωτερικού, και αυτό φαίνεται από την ανοδική του πορεία στις εξαγωγές.
Οι Ελληνες οινοπαραγωγοί εξάγουν σε πολλές αγορές, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες ηπείρους, όπως οι ΗΠΑ, η Ασία, η Αυστραλία.
Στην Ευρώπη, η Γερμανία αποτελεί από τις πιο δυνατές αγορές, ενώ ελληνικά κρασιά θα βρούμε και στο Βέλγιο, την Ολλανδία, την Αυστρία, την Ελβετία, τη Δανία κ.α.
Σε πρόσφατη έρευνα του «Α» στην αμπελουργική ζώνη της Δράμας, εκεί όπου δραστηριοποιούνται επτά οινοπαραγωγοί, διαπιστώσαμε ότι οι εξαγωγές αποτελούν σημαντικό κομμάτι από την ετήσια παραγωγή τους.
Συγκεκριμένα, το «Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη» εξάγει σε 18 χώρες σ’ όλον τον κόσμο, με τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και την Κίνα να είναι οι μεγαλύτερες αγορές τους και να ακολουθούν ο Καναδάς, η Αυστραλία, η Ρωσία, η Σιγκαπούρη, η Βραζιλία καθώς και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η δε ετήσια παραγωγή του κτήματος κυμαίνεται σε 750.000 φιάλες, εκ των οποίων το 45% - 50% εξάγεται.
Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, όπως διαπιστώνεται, οι οινοπαραγωγοί, από την πλευρά τους, έχουν ανταποκριθεί στα σημερινά δεδομένα, και παράγουν πολύ καλά κρασιά, σε οικονομικές τιμές, για το «καθημερινό τραπέζι».
Πρωτοβουλίες προβολής και προώθησης
Στην προβολή και προώθηση του ελληνικού κρασιού στις αγορές του εξωτερικού στοχεύει, μεταξύ άλλων, η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ).
Για το λόγο αυτόν, πρόσφατα παρουσίασε στα οινοποιεία της χώρας μας το νέο της πρόγραμμα με τις δράσεις που σχεδιάζονται για την επόμενη χρονιά και αφορούν την ήδη ανπτυγμένη αγορά της Αμερικής αλλά και την αγορά της Κίνας, ώς και το σχεδιασμό για την καινούργια -ταχύτατα αναπτυσσόμενη- αγορά της Αυστραλίας.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, η κ. Πέρπερα, υπεύθυνη του γραφείου Οίνου της Αμερικής, έκανε έναν απολογισμό των μέχρι τώρα ενεργειών που οδήγησαν το ελληνικό κρασί σε πολύ υψηλή αναγνωρισιμότητα στην απαιτητική αγορά της Αμερικής και του Καναδά. Επιπρόσθετα, έθεσε το πλαίσιο των νέων δράσεων στις δύο χώρες για το 2015, που πλέον δίνουν έμφαση στην άμεση προσέγγιση των καταναλωτών αλλά και στο άνοιγμα των δύο σημαντικών μονοπωλίων του Καναδά.
Τέλος, έγινε μια πρώτη καταγραφή των δράσεων που σχεδιάζονται για την Αυστραλία, η οποία εγείρει ως μια αγορά με μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης και με σημαντικό ενδιαφέρον για το ελληνικό κρασί.
http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=10&artid=217218
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου