Κυριακή, 19 Απριλίου 2015

Πρωινό: Πώς θα σου αυξήσει την απόδοση με 5 τρόπους

 Πρωινό: Πώς θα σου αυξήσει την απόδοση με 5 τρόπους   Μεγάλο ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού αποφεύγει να τρώει πρωινό καθημερινά.
Όμως το κακό είναι πως μέσα σε αυτό το ποσοστό βρίσκεται και ένας μεγάλος αριθμός παιδιών. Συγκεκριμένα το 30% των παιδιών στις ΗΠΑ δεν καταναλώνει πρωινό. Αυτό σημαίνει πως αυτά τα παιδιά δε θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν τις γνωστικές τους ικανότητες στο έπακρο, καθώς έρευνες έχουν δείξει πως η λήψη πρωινού γεύματος ενισχύει τις επιδόσεις, αυξάνει τη μνήμη και πολλά άλλα.
- Το πρωινό μπορεί να βελτιώσει τη γνωστική λειτουργία
Ενώ οι περισσότερες έρευνες έχουν ασχοληθεί με παιδιά και όχι με ενήλικες δρομείς, τα οφέλη του πρωινού στην πνευματική και ψυχική λειτουργία, αναγνωρίζονται από όλες τις ηλικίες. Μία σύνοψη από 45 μελέτες έδειξε ότι το πρωινό βοηθά τις γνωστικές επιδόσεις, αυξάνει τη μνήμη και μειώνει την απόσπαση προσοχής, ειδικά στο δεύτερο μισό της ημέρας, όπου και αυτά τα χαρακτηριστικά τείνουν να φθίνουν στον ανθρώπινο οργανισμό. Η παράλειψη του πρωινού συνδέεται επίσης με υψηλότερα επίπεδα χοληστερόλης.
- Το πρωινό συμβάλει στην καλή υγεία
Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, τα άτομα που τρώνε πιο συχνά πρωινό είναι λιγότερο πιθανό να έχουν υψηλό Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ = βάρος(kg) / (ύψος)2(m2) ), παχυσαρκία, υψηλή αρτηριακή πίεση και χοληστερόλη.
- Αν χάνετε το πρωινό, χάνετε και θρεπτικά συστατικά
Αν δεν φάτε πρωινό θα χάσετε σημαντικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για τον οργανισμό και είναι δύσκολο να βρεθούν στα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας. Τα δημητριακά για παράδειγμα σας προσφέρουν μέχρι και 25% από τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού σας σε θρεπτικά συστατικά. Το γάλα, τα φρούτα και η βρώμη σας προσφέρουν φυτικές ίνες καθώς και κάλιο και ασβέστιο, τα οποία είναι δυσεύρετα στα υπόλοιπα γεύματα. Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει πως αν δεν έχετε το πρωινό γεύμα στο καθημερινό σας πρόγραμμα, τότε θα χάσετε πολλά μακροθρεπτικά (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπη) και μικροθρεπτικά συστατικά, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, που θα βοηθήσουν τον οργανισμό σας να «σταθεί» κατά τη διάρκεια της ημέρας.
- Φάτε τα δημητριακά σας
Η κατανάλωση δημητριακών έδειξε πως μειώνει την αρτηριακή πίεση και συγκεκριμένα τα δημητριακά που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες, οδηγούν αποδεδειγμένα σε καλύτερη λειτουργία του εντέρου και του πεπτικού συστήματος.
- Πίνετε το γάλα σας
Η κατανάλωση πρωτεΐνης στο πρωινό σας, μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του αισθήματος κορεσμού και στη λιγότερη κατανάλωση ποσότητας φαγητού στο μεσημεριανό σας. Μία μελέτη έδειξε πως όσοι έπιναν γάλα το πρωί, σε σχέση με άλλους που έπιναν χυμό, δεν είχαν τόση όρεξη για μεσημεριανό. Θα μπορούσαμε να πούμε πως αυτό οδηγεί μακροπρόθεσμα και σε απώλεια βάρους.
πηγή