Πέμπτη, 9 Απριλίου 2015

Χρήσιμες διατροφικές συμβουλές για τις ημέρες του Πάσχα

Το Πάσχα πλησιάζει …και η αλήθεια είναι ότι όλοι περιμένουμε με λαχτάρα να φάμε την μυρωδάτη μαγειρίτσα να τσουγκρίσουμε τα αυγά και οπωσδήποτε το τσουρέκι και τα κουλούρια με το γάλα το πρωί. Μετά από όλα αυτά όμως ποιος ανεβαίνει στην ζυγαριά; είναι το βασικό ερώτημα.. Για να φάτε και να μην σας φάει δείτε τι προτείνει ο διατροφολόγος Ιωάννης Μέριανος.
Στόχος το Πάσχα αλλά και σε κάθε γιορτή δεν είναι να χάσουμε βάρος αλλά τουλάχιστον να διατηρήσουμε το είδη υπάρχον μειωμένο βάρος. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι μπορούμε να φάμε ότι υπάρχει στο τραπέζι. “Παν μέτρον άριστον” έλεγαν οι παλιοί και πολύ σοφά έλεγαν, αφού αν διατηρήσουμε το μέτρο σε κάθε μας γεύμα έχουμε την δυνατότητα να γευτούμε το φαγητό μας και να το απολαύσουμε.

Μερικές οδηγίες που θα βοηθήσουν να μην πάρουμε βάρος αλλά να μην στερηθούμε και την απόλαυση είναι:
Το Μεγάλο Σάββατο μην μένετε νηστικοί. Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα πρωινό όπως λίγη βρώμη (κουάκερ )ή άλλα δημητριακά ολικής με στυμμένο χυμό πορτοκάλι ή νερό με βρώμη και τριμμένο μήλο με κανέλα ή μέλι. Μην ξεχνάτε τα φρούτα σας ενδιάμεσα των γευμάτων σε συνδυασμό πάντα με λίγους ξηρούς καρπούς άψητους ανάλατους ώστε να σας κρατήσουν μέχρι το γεύμα.
Το μεσημέρι ένα γεύμα με όσπρια κοκκινιστά χωρίς λάδι ή διάφορα ψητά λαχανικά και μανιτάρια θα σας χορτάσουν τόσο ώστε το βράδυ να μην πέσετε με τα μούτρα στην μαγειρίτσα ή στο κρέας και τα αυγά. Μετά την ανάσταση ξεκινήστε το γεύμα σας με λίγη σαλάτα συνεχίστε με την σούπα ή με λίγο ψητό κρέας και αφήστε το αυγό να το φάτε την άλλη μέρα το πρωί.
Την Κυριακή του Πάσχα φάτε ένα πλούσιο πρωινό με χυμό και αυγό ή τσουρέκι και ένα κουλούρι με γάλα και ένα φρούτο, ενώ ενδιάμεσα συνεχίστε με φρούτα και ξηρούς καρπούς και όχι με τσιμπολόγημα πάνω από την σούβλα… έως ότου βγει ο οβελίας στο τραπέζι με σαλάτα και λίγους μεζέδες σαν συνοδευτικό και το βράδυ κάτι πολύ ελαφρύ εάν πεινάτε γιαούρτι με μέλι ή λίγη σαλάτα με τυρί ή κατίκι.
Προσπαθήστε να μην παραλείπετε γεύματα και ιδιαίτερα τα ενδιάμεσα, γιατί αυτά είναι το κλειδί για την αποφυγή της βουλιμίας αλλά και τον έλεγχο της πείνας και του κορεσμού.
… Και να είστε σίγουροι ότι θα έχετε πετύχει τον στόχο σας …
Διατήρηση χαμηλού βάρους & Απόλαυση….