Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2015

Ο ψευδάργυρος και η επίδρασή του στην υγεία μας

Επίσης:
Υποστηρίζει την υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος
– Είναι απαραίτητος για τη σύνθεση του DNA
– Είναι απαραίτητος για την επούλωση των τραυμάτων
– Υποστηρίζει την υγιή ανάπτυξη και την ανάπτυξη του σώματος κατά τη διάρκεια της εφηβείας, την παιδική ηλικία και την εγκυμοσύνη.
Αν και η πραγματική ποσότητα του ψευδαργύρου που είναι απαραίτητη για να υποστηρίξει το ανθρώπινο σώμα είναι αρκετά μικρή, οι επιπτώσεις του στο σώμα είναι τεράστιες και ευεργετικές!
Πηγές ψευδαργύρου
Ο ψευδάργυρος υπάρχει σε μία ποικιλία τροφίμων που καταναλώνουμε καθημερινά. Το φαγητό με τον περισσότερο ψευδάργυρο ανά μερίδα είναι τα στρείδια, αλλά οι περισσότεροι λαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του ψευδαργύρου τους από το κόκκινο κρέας και τα πουλερικά. Κάποιες άλλες πηγές τροφίμων που περιέχουν ψευδάργυρο είναι τα θαλασσινά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα εμπλουτισμένα δημητριακά, τα φασόλια, τα καρύδια και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.
Η απορρόφηση ψευδαργύρου τείνει να είναι υψηλότερη σε δίαιτες υψηλές σε ζωική πρωτεΐνη, σε αντίθεση με εκείνες που είναι πλούσιες σε φυτικές πρωτεΐνες.
Η έλλειψη ψευδαργύρου
Γενικά, όταν κάποιος πάσχει από ανεπάρκεια ψευδαργύρου, εμφανίζει:
– καθυστέρηση της ανάπτυξης
– διάρροια
απώλεια μαλλιών
καθυστέρηση της σεξουαλικής ωρίμανσης και ανικανότητα
απώλεια όρεξης
δερματικές βλάβες
– βλάβες στα μάτια
λευκές κηλίδες στα νύχια
Επειδή πολλά από αυτά τα συμπτώματα είναι γενικά και μπορεί να συνδεθούν με πολλές ιατρικές καταστάσεις, θα πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας εάν πάσχετε από οποιαδήποτε σύμπτωμα ή συνδυασμό αυτών.
Ο ψευδάργυρος και το ανθρώπινο σώμα
Σε ένα μέσο ανθρώπινο σώμα, υπάρχουν περίπου 2 έως 3 γραμμάρια ψευδαργύρου. Τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται στον μυϊκό ιστό και τα οστά. Σε γενικές γραμμές, οι περισσότεροι ενήλικες δεν χρειάζονται συμπληρώματα ψευδαργύρου αν κάνουν μια υγιεινή διατροφή με λαχανικά, φρούτα και ορισμένες πηγές πρωτεϊνών.
Οι άντρες απαιτούν περισσότερο ψευδάργυρο από τις γυναίκες, καθώς αυτός απελευθερώνεται όταν ένας άντρας εκσπερματώνει. Όσο πιο σεξουαλικά ενεργός είναι ένα άντρας, τόσο περισσότερος ψευδάργυρος απαιτείται, καθώς το σπέρμα έχει τα υψηλότερα τα επίπεδα  ψευδαργύρου στο σώμα.
Κατανάλωση ψευδαργύρου
Μια μέση ενήλικη γυναίκα πρέπει να καταναλώνει περίπου 7 χιλιοστόγραμμα ψευδαργύρου ημερησίως, ενώ κατά μέσο όρο οι άντρες πρέπει να καταναλώνουν 9,5.
Εάν ανησυχείτε για την πρόσληψη ψευδαργύρου σας, μπορείτε να παίρνετε ένα καλό πολυβιταμινούχο σκεύασμα ως συμπλήρωμα. Να είστε βέβαιοι ότι λαμβάνετε τη συνιστώμενη ημερήσια δόση, καθώς η υπερβολική πρόσληψη ψευδαργύρου μπορεί να αποδειχθεί τοξική για τον οργανισμό. Η υπερβολική κατανάλωση ψευδαργύρου μπορεί να προκαλέσει ναυτία, εμετό και πυρετό.