Κάθε απόπειρα αυτοπροβολής ενέχει μέσα της αρκετές δόσεις εγωπάθειας και ναρκισσισμού καθώς σύμφωνα με την ψυχολόγο Peggy Drexler από την ιατρική σχολή του Weill Cornell Medical College της Νέας Υόρκης το φαινόμενο αυτό αποτελεί την εκδήλωση της μανίας που έχει καταλλάβει την κοινωνία μας σχετικά με την εξωτερική εμφάνιση ως εκδήλωση της πλέον ναρκισσιστικής πλευράς της ανθρώπινης προσωπικότητας.
Η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστήμιου του Οχάιο με επικεφαλής την Jesse Fox μελέτησε ένα δείγμα 800 ανδρών ηλικίας 18-40 ετών οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε μία σειρά από ερωτήσεις που μεταξύ άλλων αφορούσε τη «φωτογραφική τους δραστηριότητα» στα δωμάτια κοινωνικής δικτύωσης και διερευνούσε κατά πόσο διακρίνονται ή όχι από αντικοινωνική συμπεριφορά.
Τα αποτελέσματα της έρευνας (η οποία εστίασε στους άντρες επειδή το διαθέσιμο δείγμα για τις γυναίκες δεν κρίθηκε αντιπροσωπευτικό) έδειξαν ότι οι άντρες που κοινοποιούν selfie φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενδέχεται να παρουσιάζουν περισσότερα στοιχεία ναρκισσισμού και ψυχοπάθειας.
«Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι άντρες που κοινοποιούν περισσότερες selfie φωτογραφίες και ξοδεύουν χρόνο στην επεξεργασία τους είναι πιο νάρκισσοι, αλλά είναι η πρώτη φορά που κάτι τέτοιο αποδεικνύεται επίσημα σε μία έρευνα» αναφέρει η επικεφαλής της έρευνας Jesse Fox.
«Το πιο ενδιαφέρον εύρημα ωστόσο, είναι ότι παρουσιάζουν υψηλότερη «βαθμολογία» σε άλλα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς τους που αφορούν στην αντι-κοινωνικότητα και την ψυχοπάθεια ενώ είναι αρκετά επιρρεπείς στην αυτό-αντικειμενοποίηση. Έχει επίσης ενδιαφέρον να μάθουμε ότι ακόμα και οι άντρες προβαίνουν στην επεξεργασία των φωτογραφιών τους, έχουν την ανάγκη να φαίνονται πιο όμορφοι και πιο θελκτικοί, κάτι που ίσως φανταζόμασταν μόνο για τις γυναίκες», καταλήγει η Jessie.
Τα αποτελέσματα βέβαια της έρευνας πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε με προσοχή και πρέπει να αποφύγουμε αυθαιρεσίες και γενικεύσεις. Δεν σημαίνει ότι όποιος κοινοποιεί selfie φωτογραφίες είναι νάρκισσος ή ψυχοπαθής. Παρόλα αυτά, την επόμενη φορά σκεφτείτε διπλά πριν πατήσετε το κουμπί της «κοινοποίησης».
Αναλυτικά την έρευνα μπορείτε να τη βρείτε εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου