Τετάρτη, 26 Μαρτίου 2014

Η επιστήμη επιβεβαιώνει: Όσο περισσότερο καφέ πίνετε, τόσο περισσότερο θα ζήσετε…


Ο καφές είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό σκουρόχρωμο υγρό με καφεΐνη…ο καφές πραγματικά περιέχει εκατοντάδες διαφορετικές ουσίες, κάποιες από τις οποίες έχουν σημαντικά οφέλη για την υγεία.Πολλές επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που πίνουν περισσότερο καφέ, έχουν μειωμένο κίνδυνο στην εμφάνιση ασθενειών όπως το Alzheimer και ο διαβήτης.

Ο καφές είναι μια σημαντική πηγή αντιοξειδωτικών

Όταν το ζεστό νερό περνάει από το καφέ, οι ουσίες των κόκκων του καφέ αναμειγνύονται με το νερό και γίνονται μέρος του ροφήματος.Μερικές από αυτές τις ουσίες είναι πασίγνωστες, συμπεριλαμβανομένης της καφεΐνης, αλλά υπάρχουν εκατοντάδες άλλα συστατικά, πολλά από τα οποία έχει ακόμα η επιστήμη να προσδιορίσει.
Πολλά από αυτά τα συστατικά είναι αντιοξειδωτικά και προστατεύουν το σώμα από την οξείδωση, συνέπεια της δράσης των ελευθέρων ριζών.
Χωρίς να μπούμε σε περίπλοκες λεπτομέρειες, η έντονη και πέρα από την αναμενόμενη οξείδωση πιστεύεται ότι είναι ένας μηχανισμός που ευθύνεται για τη πρόωρη γήρανση και τις εκφυλιστικές ασθένειες όπως ο καρκίνος και οι καρδιακές παθήσεις.

Ο καφές, είτε το πιστεύετε είτε όχι, τυχαίνει να είναι μεγαλύτερη πηγή αντιοξειδωτικών στη Δυτική διατροφή, προσπερνώντας τον συνδυασμό φρούτων και λαχανικών.

Πολλές επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που πίνουν καφέ ζουν περισσότερο από αυτούς που δεν πίνουνΥπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι όταν οι άνθρωποι πίνουν καφέ, έχουν χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από μία σειρά σοβαρών ασθενειών.Μία πρωτοποριακή μελέτη, η μεγαλύτερη στο είδος της, δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «New England Journal of Medicine» το 2012.
Σε αυτή τη μελέτη, 402.260 άτομα, μεταξύ 50 και 71 χρόνων, ρωτήθηκαν για την κατανάλωση του καφέ τους.

Τα αποτελέσματα ήταν δικαίως αξιοσημείωτα…μετά από 12-13 χρόνια, εκείνοι που έπιναν τον περισσότερο καφέ, είχαν το υψηλότερο προσδόκιμο επιβίωσης...




Το σημαντικό σημείο φαίνεται να είναι στις 4 με 5 κούπες την ημέρα, όπου οι άνδρες είχαν 12% μειωμένο ρίσκο γενικής θνησιμότητας και οι γυναίκες 16%. Πίνοντας 6 ή περισσότερες κούπες καφέ την ημέρα, δεν λαμβάνουμε επιπρόσθετα οφέλη.
Ωστόσο, ακόμα και η μέτρια κατανάλωση του καφέ (1 κούπα την ημέρα), σχετίστηκε με την μείωση της θνησιμότητας 5%-6%, δείχνοντας ότι έστω και λίγος είναι αρκετός για να έχουμε ένα αποτέλεσμα.

Παρόλο που αυτοί οι αριθμοί μπορεί να φαίνονται μικροί, με δεδομένο πόσο απίστευτα διαδεδομένη είναι η κατανάλωση του καφέ, αυτό θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις για εκατομμύρια ανθρώπους.

Όταν εξέτασαν συγκεκριμένες αιτίες θανάτου βρήκαν ότι εκείνοι που πίνουν καφέ, ήταν λιγότερο πιθανό να πεθάνουν από λοιμώξεις, τραυματισμούς και ατυχήματα, παθήσεις αναπνευστικού, διαβήτη, εγκεφαλικό επεισόδιο και καρδιακή νόσο.

Τα οφέλη δε φαίνεται να μπορούν να αποδοθούν στην καφεΐνη, γιατί και ο ντεκαφεϊνέ καφές και ο κανονικός καφές είχαν τα ίδια αποτελέσματα.

Πολλές άλλες μελέτες έχουν φτάσει σε παρόμοια συμπεράσματα
Η επίδραση του καφέ στην υγεία έχουν πραγματικά μελετηθεί πολύ προσεκτικά πριν από μερικές δεκαετίες.
Το λιγότερο δύο ακόμα μελέτες έχουν δείξει ότι εκείνοι που πίνουν καφέ έχουν μικρότερο κίνδυνο στον πρόωρο θάνατο.
Εάν κοιτάξουμε συγκεκριμένες παθήσεις και ονομάσουμε κάποιες, εκείνοι που πίνουν καφέ έχουν πολύ μικρότερο κίνδυνο για Alzheimer, Parkinson, διαβήτη και ασθένειες του ήπατος.

Υπάρχουν επίσης μελέτες του πανεπιστημίου Harvard που δείχνουν ότι ο καφές μπορεί να σε κάνει πιο χαρούμενο, μειώνοντας το ρίσκο της κατάθλιψης κατά 20% και μειώνοντας το ρίσκο αυτοκτονίας κατά 53%.

Οπότε, αυτό που κάνει ο καφές δεν είναι απλά να προσθέτει χρόνια στη ζωή σας, αλλά μπορεί επίσης να προσθέτει ζωή στα χρόνια σας.


faysbook