Σάββατο, 23 Μαρτίου 2013

Τα οφέλη της βρώμης στον οργανισμό μας

Η βρώμη είναι η κοινή ονομασία ορισμένων ειδών του γένους "αβένα" της οικογένειας "αγρωστώδη" και ενώ είναι κατάλληλη τροφή και για ανθρώπους, ως επί το πλείστον...

χρησιμοποιείται ως ζωοτροφή.

Συνήθως παρασκευάζεται ως πληγούρι, μετά από τεμαχισμό των καρπών, ή ως αλεύρι βρώμης μετά από άλεση.

Τρώγεται κυρίως σε μορφή χυλού, μπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί και ως συστατικό σε πολλές συνταγές όπως για παράδειγμα για γλυκά βρώμης, πληγούρι βρώμης, μπισκοτάκια και ψωμί βρώμης.

Μπορεί επίσης να καταναλωθεί ωμή, ενώ ήδη τα μπισκότα ωμής βρώμης έχουν αρχίσει να γίνονται ιδιαίτερα δημοφιλή.

Στην Βρετανία χρησιμοποιείται και για την παρασκευή μπύρας.

Είναι γνωστή για τη δράση της κατά της κακής χοληστερίνης (LDL) στο αίμα.

Περιέχει γλουτένη και είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε, Κ, βιοτίνη και φολικό οξύ.

Επίσης, έχει ασβέστιο, χαλκό, σίδηρο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φώσφορο, κάλιο, σελήνιο, πυρίτιο, ψευδάργυρο, προστατεύει την καρδιά και τους πνεύμονες και βοηθά τον οργανισμό να καταπολεμά τις μολύνσεις.