Δευτέρα, 24 Δεκεμβρίου 2012

5 Tips Για Πεντανόστιμες Και Γρήγορες Σούπες


Μπορείτε να σκεφτείτε κάτι πιο ζεστό και «χειμωνιάτικο» από μια κούπα ζεστή σούπα (ειδικά τώρα που οι μέρες για τις χριστουγεννιάτικες υπερβολές πλησιάζουν);Και τι γίνεται, όταν ο χρόνος πιέζει μετά από μια κουραστική μέρα;

Το πραγματικό ζήτημα είναι να μπορεί κανείς, ειδικά στους σύγχρονους «ελαστικούς» εργασιακούς καιρούς, να ετοιμάζει μια αξιοπρεπή σούπα στο άψε σβήσε. Στην πραγματικότητα δηλαδή, να καταναλώνει λιγότερο χρόνο από εκείνον που θα χρειαζόταν στην περίπτωση που θα προτιμούσε την εύκολη λύση «πίτσα ή σουβλάκια».


Όχι μόνο μπορείτε λοιπόν, να μαγειρέψετε την τέλεια σούπα μέσα σε 30 λεπτά, αλλά η σούπα σας θα είναι πιο υγιεινή και απείρως γευστικότερη από τις «έτοιμες» λύσεις που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι για λόγους ταχύτητας, αν ακολουθήσετε τις παρακάτω απλές συμβουλές.

Χρησιμοποιήστε καλής ποιότητας ζωμό/κύβο

Πολλά είδη κύβων ή σκόνης για σούπα περιέχουν μέχρι και 1000 mg νάτριο ανά κούπα, λίγο λιγότερο δηλαδή, από τη συνολική ποσότητα που ενδείκνυται να λαμβάνει ένας άνθρωπος σε ημερήσια βάση. Όταν ψωνίζετε, καλό είναι να ρίχνετε μια ματιά για επιλογές με σχετικά μειωμένη περιεκτικότητα σε νάτριο (περί τα 500mg ανά κούπα), χωρίς επιπλέον αλάτι (περιεκτικότητα περίπου 200 mg ανά κούπα). Δίνετε βάση σε όσα αναγράφονται επάνω στις συσκευασίες και συγκρίνετε για να αποφασίσετε.

Και μην ξεχνάτε ότι η γεύση του ζωμού που θα επιλέξετε θα επηρεάσει σημαντικά, έως και καθοριστικά, το τελικό αποτέλεσμα. Δοκιμάστε και αν δεν σας κάνει, δώστε ευκαιρία σε μια άλλη μάρκα, μέχρι να βρείτε εκείνη που θα σας κάνει να γλείφετε τα δάχτυλά σας.

Υπάρχει βέβαια και η ιδανική λύση των σπιτικών ζωμών, οι οποίοι μάλιστα, μπορούν να καταψυχθούν και να διατηρηθούν για 3 μήνες τουλάχιστον.

Προσθέστε ζυμαρικά

Τα ζυμαρικά προσθέτουν στις σούπες όχι μόνο θρεπτική ισορροπία, αλλά και «βάθος». Τα φρέσκα ή και κατεψυγμένα ραβιόλια ολικής άλεσης είναι κι αυτά ταχύτατα στο μαγείρεμα και μετατρέπουν μία ελαφριά σούπα λαχανικών σε κανονικότατο κυρίως πιάτο. Αναζητήστε τα στο σούπερ μάρκετ ή και σε πιο εξειδικευμένα μαγαζιά με ζυμαρικά και άλλα προϊόντα διατροφής. Μακαρόνια, αλλά και πένες ολικής άλεσης επίσης μπορούν να παίξουν πολύ καλά το ρόλο τους, αν και το ιδανικότερο ζυμαρικό για τις σούπες είναι το κριθαράκι ή το αστεράκι.

Χρησιμοποιείτε λαχανικά που είναι κομμένα από πριν

Χρησιμοποιήστε λαχανικά ήδη τεμαχισμένα, για να κερδίσετε χρόνο χωρίς το πιάτο σας να χάσει τίποτα από τη θρεπτική του αξία. Τα κατεψυγμένα λαχανικά μπορείτε πάντα να τα έχετε στην κατάψυξή σας. Συν τοις άλλοις, αυτό βολεύει για τους μήνες που τα φρέσκα λαχανικά είναι εκτός εποχής, καθώς τα κατεψυγμένα έχουν συσκευαστεί στον «κολοφώνα» της ωριμότητάς τους.

Τα συσκευασμένα ντοματάκια και πιπεριές προσθέτουν επίσης ωραίους γευστικούς τόνους χωρίς μεγάλη προσπάθεια. Πολλές φορές, στις σύγχρονες υπεραγορές, πωλούνται και φρέσκα λαχανικά ήδη έτοιμα-κομμένα, π.χ. καρότο, μπρόκολο, κουνουπίδι. Μην τα φοβάστε, έχουν την ίδια ποιότητα και σας «τρώνε» λιγότερο χρόνο…

Προσθέστε μια ευκολομαγείρευτη άπαχη πρωτεΐνη

Τα προμαγειρεμένα φασόλια είναι ένα «εύκολο» συστατικό πρώτης ανάγκης και αποτελεί πηγή υψηλής ποιότητας πρωτεΐνης και διαιτητικών ινών, στοιχεία που συμβάλλουν εξίσου στην αίσθηση πληρότητας του στομάχου. Ξεπλύνετε καλά τα συσκευασμένα φασόλια πριν τη χρήση τους, για να μειώσετε την ποσότητα του νατρίου που κουβαλούν. Κατεψυγμένο στήθος κοτόπουλου χωρίς κόκκαλα ή πέτσα, άπαχος μοσχαρίσιος ή αρνίσιος κιμάς, φιλέτο άγριου σολομού ή άπαχες φέτες χοιρινού, είναι επίσης, «εύκολες» πρωτεϊνικές προσθήκες για τη σούπα σας. Ξεπαγώνονται εύκολα και όταν κόβονται σε μικρά κομμάτια, το μαγείρεμά τους γίνεται παιχνιδάκι.

Προσθέστε μπαχαρικά και βότανα

Προσθέστε ιδιαίτερη γεύση με υλικά όπως είναι τα βότανα, τα καρυκεύματα και τα τυριά με έντονο άρωμα. Μισό μπολ παρμεζάνα προσθέτει νοστιμιά και ιδιαίτερο χαρακτήρα στη σούπα μας. Δυο κουταλάκια του γλυκού βασιλικός ή άνηθος μπορούν να προσδώσουν σε μια σούπα μοναδική γεύση, ειδικά σε σούπα με σολομό. Αρωματικό πιπέρι, κύμινο, μπαχάρι, κανέλα, θυμάρι, είναι όλα καταπληκτικά συστατικά που μπορούν να «εμπλουτίσουν» τη «γρήγορη» σούπα μας.
clickatlife.gr